Rețeta pentru o companie de succes

Credeți că există într-adevăr o rețetă pentru o firmă de succes? Câteva grame de perseverență, o linguriță de perspicacitate și un vârf de cuțit de noroc? Cu siguranță pare greu de crezut, dar voi încerca să vă demonstrez contrariul. 

WeWood Date Army backSunt sigur că tuturor ne-a ajuns la un moment dat pe la urechi teoria aceea cu totul și cu totul ”revoluționară”, care dovedea lipsa de conștiință și realism a protestatarilor din varii locații de pe glob, care ieșeau în stradă să strige și să susțină protejarea mediului înconjurător, printre multitudinea de probleme regăsindu-se și problema opririi defrișărilor ilegale, care reduce în timp în mod îngrijorător cantitatea de oxigen pe care o emană copacii. Bineînțeles, acea teorie ne arăta cum multe dintre acele afișe și mesaje pe care le fluturau cu mândrie și curaj protestatarii, erau făcute din nimic altceva decât, ați ghicit, hârtie. Nu e nevoie să mai explic restul teoriei detaliat, hârtia provine din copaci, chiar acei copaci asasinați cu miile peste noapte, de care nimeni nu știe nimic. Astfel, se produce un fel de horă rușinoasă în care asasinii copacilor, protestatarii și copacii se țin de mână și dansează până dimineața, nici nu au nevoie de muzică.

Cu asta am vrut să încep, dar las ideea asta deoparte pentru moment și mă întorc la ea mai târziu. Recent, am luat parte la lansarea volumului ”Corporațiile și societatea. Responsabilitate socială corporativă între act voluntar și obligație”, scris de Camelia Crișan, unde am ascultat prelegerile mai multor distinși invitați, despre importanța și impactul responsabilității sociale corporative. Această știință, pentru că asta a reieșit din cuvântările fiecărui invitat, faptul că CSR-ul este o știință, este în continuă dezvoltare și mai ales, ascensiune. Ce înseamnă CSR?  Pe deoparte, există definiții, dar prefer să ilustrez CSR-ul printr-un simplu exemplu, pe înțelesul tuturor. Campania pe care o are Dorna în derulare, ”Împreună putem avea grijă de ei”, care constă în donarea unui ban din fiecare sticlă cumpărată pentru modernizarea maternităților. Las și ideea asta deoparte, împreună cu cea de mai devreme, veți înțelege de ce mai târziu.

Pentru cei care studiază managementul, mai țineți minte ”Disciplina inovării”? Inovarea este un element cheie pentru un management de succes. Nu cred că e nevoie să zăbovesc și asupra acestui subiect, întrucât toată lumea știe ce înseamnă inovare, poate chiar numai din etimologia cuântului.

Acum, dacă luăm cele două idei pe care le-am pus deoparte și le alăturăm celei din urmă, ce avem:

  • Hora copacilor și protestatarilor
  • CSR
  • Inovare

Nu pare să aibă o anumită logică, nu? Credeți că cele trei elemente ar putea fi transformate în elementele cheie ale unei companii de succes, ba chiar al unui brand?

WeWood este o companie internațională producătoare de ceasuri din lemn. Avem inovare, dar tot nu clarifică situația așa-i? Pentru fiecare ceas pe care această companie îl vinde, ei plantează un copac. Avem și CSR. Dar parcă ceva e putred la mijloc, ceea ce fac ei ne duce cu gândul la o horă asemănătoare cu cea despre care vorbeam mai devreme. Ei bine, WeWood distruge și acea teorie pe care protestatarii o înfăptuiau cu hârtia. Toate ceasurile pe care WeWood le produce sunt făcute din deșeuri de lemn, absolut niciun copac nu este atins pentru asigurarea producției constante de ceasuri. Și nu orice lemn, este vorba de următoarele tipuri: Red Wing Celtis, Arțar, Guaiaco, Indian Rosewood, Mahon, Arbore de cafea, Lemn de Tec și notoriul Abanos al Albei ca Zăpada.

Sloganul companiei este ”Un ceas. Un copac. O planetă.” Un mesaj scurt și simplu, dar pe atât de profund și pătrunzător. Filozofia WeWood este redescoperirea frumuseței naturale, a simplității și a designului creativ, totodată realizând o legătură cu natura, păstrând la încheietura mâinii un reminder că am contribuit și noi la ajutarea mamei natură.

Pentru mine, această companie reprezintă cea mai bună dovadă de management inovativ, cu o campanie de CSR bine structurată și perfect sincronizată cu trendul contemporan de ECO și BIO. Sunt un bun exemplu de urmat, care prin tot ceea ce fac arată că ”Se poate și așa!” .

Sursa Foto

Alexandros Charangionis