Anamaria Hâncu – un profesionist între muncă și pasiune

Anamaria Hâncu este Promotion Manager Global Records și Communication Manager al proiectului de curățenie națională, “Let’s Do It, Romania!”. Cum reușește să îmbine cele două domenii și ce înseamnă să lucrezi la doar 26 de ani cu artiști precum INNA sau Antonia aflăm de la Anamaria într-un interviu special pentru Revista BuzzManagement.

Anamaria Hancu LDIR 1

Ioana Constantin (I.C.): Când te-am contactat pentru interviu m-am gândit ce i-ar atrage mai mult pe studenții noștri: proiectul Let’s Do It, Romania! sau colaborarea ta cu INNA și Antonia. Cum te împarți între cele două joburi? Și care este punctul de legătură între cele două domenii?

Anamaria Hâncu(A.H.): Let’s Do It, Romania! nu este neapărat un job, ci mai degrabă o pasiune 🙂 Este un proiect de voluntariat al cărui membru fondator sunt și din care fac parte din septembrie 2009. Pe vremea aceea, aveam un loc de muncă, dar simțeam că vreau și pot mai mult de atât. Așa că am început acest proiect în România, împreună cu Liana Buzea și iată-ne în 2013 când ne pregătim de cea de-a patra ediție de curățenie națională.

Datorită Let’s Do It, Romania!, am ajuns să am jobul actual, de Promotion Manager Global Records, firma care se ocupă de managementul unor artiști ca Inna și Antonia. În 2010, am contactat-o pe Inna, ne-am dorit să ne devină susținător oficial Let’s Do It, Romania!, a acceptat, am rămas în contact cu echipa ei la un moment dat, aveau nevoie de un om pe partea de PR și se pare ca m-am potrivit 🙂 Pe 1 iulie împlinesc 2 ani de când fac parte din echipă și sunt bucuroasă, recunoscătoare și mândră.

I.C.:  Cum ai luat decizia de a te implica în proiecte de voluntariat și cum ai intrat în proiectul Let’s Do It, Romania! ?

(A.H.): Așa cum spuneam, am inițiat acest proiect în România. În 2009, eram studentă la master de comunicare și mass-media în cadrul Facultății de Sociologie, aveam un job, dar mi se părea că nu fac destule. Așa că am început să caut proiecte de voluntariat în care să mă implic, am participat la foarte multe acțiuni eco alături de Asociația EcoAssist. Și tot împreună cu EcoAssist și Liana Buzea am început nebunia Let’s Do It, Romania! 🙂 Este poate una dintre cele mai mari realizări din viața mea și cariera mea de până acum, dar și un moment de cotitură care mi-a schimbat existența.

I.C.: Când ați demarat proiectul Let’s Do It, Romania! ce șanse îi dădeai de reușită?

A.H.:  Am fost foarte inconștienți când am început proiectul 🙂 Practic, nu aveam o idee prea clară cum să facem acest proiect posibil, aveam niște directii generale de la colegii din alte țări care organizaseră acțiunea, dar știam că în România, multe lucruri vor fi foarte diferite.

Tind să cred că dacă stiam cum va fi, poate nu aveam același curaj și entuziasm să începem proiectul. Sau poate că da, pentru că eram convinși că împreună putem muta munții. Și in felul nostru, am reușit acest lucru.

Am reușit să avem o echipă de organizare în fiecare județ din România, am adus laolaltă autorități locale și centrale, mass-media, companii, persoane publice, ONG-uri, operatori de salubritate și cel mai important, voluntarii care au făcut posibil acest proiect. În primul an, au participat la Ziua Națională de Curățenie 200 000 de voluntari, în 2011, 300 000, iar în 2012, 185 000 de voluntari (a fost o ediție organizată în doar 3 luni pentru a nu ne suprapune cu campania electorală).

I.C.:  Oamenii te asociază puternic cu Let’s Do It, Romania!, care este cea mai mare realizare pe care ai avut-o în cadrul proiectului?

A.H.: Proiectul în sine este o mare bucurie pentru că a apărut în viața mea sau că eu l-am adus la viață, oricum ar fi, sunt încântată.

Eu una am învățat foarte mult, enorm, lucrând la acest proiect și încercând să îl dezvoltăm, practic, aici am dobândit experiență pe zona în care îmi doream să profesez, am intrat în contact cu oameni foarte importanți și valoroși din domeniul comunicării, am transformat Let’s Do It, Romania! într-un simbol, al românilor cărora le pasă de țara lor, care vor să schimbe ceva și chiar fac ceva pentru acest lucru.

Sunt onorată să fiu asociată cu o cauză atât de frumoasă.

I.C.: Mulți tineri spun că îi apreciază pe cei care fac voluntariat, dar nu doresc să se implice sau nu găsesc organizația potrivită. Cât crezi că e de important voluntariatul pentru tineri sau mai exact de ce ar trebui ei să se implice în astfel de proiecte?

A.H.: Mie mi se pare vital, esențial în dezvoltarea unui tânăr aflat la începuturi care încearcă să își dea seama ce cale trebuie să aleagă. Este important pentru dezvoltarea personală, socializare, dobândirea unor cunoștințe dintr-un domeniu în care își dorește să lucreze. Eu am avut numai de câștigat făcând voluntariat și știu că toți colegii mei din Let’s Do It, Romania! gândesc și simt ca mine.

I.C.: Sunt convinsă că mulți tineri și-ar dori să lucreze cu artiști precum INNA și Antonia, există vreun dezantaj? Cum s-a modificat stilul tău de viață după ce ai început colaborarea cu cei de la Global Music Management?

A.H.: În ceea ce mă priveste, până în acest moment, nu există niciun dezavantaj. Jobul meu este extrem de dinamic, nicio zi nu seamănă cu cealalta, am mereu lucruri noi de facut, de învățat, shooting-uri, filmări de videoclip, ședinte de producție, de styling, castinguri, alteori sesiuni la studio, repetiții. Îmi place să fiu prezentă și implicată în cât mai multe activități și este frumos.

Stilul meu de viață s-a schimbat foarte mult, uneori pot să încep ziua la 10 și să ajung acasă la 2-3 dimineața, pentru că petrecem mult timp la birou plănuind lucruri sau ne vin idei noi și ne apucăm imediat de implementarea lor. Sau e posibil să cred că am niște zile mai libere și a doua zi să îmi fac bagajele și să trebuiască să plec pentru o filmare sau un eveniment. Prietenii mei sunt foarte curioși să afle ce lucruri noi mai pregătim și li se pare că am un job cool, în timp ce altora, această agitație continuă nu li se pare ok.

Mie una mi se potrivește mănușă 🙂

I.C.: Care sunt în opinia ta cele mai eficiente modalități de promovare când discutăm despre domeniul muzical?

A.H.: În primul rând, contează să ai muzică bună. Este basic. Dacă nu ai muzica, foarte greu niște artificii de marketing pot schimba situația.

După muzică, trebuie să ai o imagine bună, atât ca styling, cât și ca artist, ca persoană. Și dacă nu imagine bună, atunci controversată dar într-un sens creativ, original. Nu îmi plac stirile fabricate și foarte trase de păr sau artiștii cu o imagine foarte diferită față de cum e persoana în realitate. Mi se pare o construcție instabilă, deloc solidă care nu va rezista în timp.

Este foarte important să îți cunoști publicul, fanii și să îi surprinzi mereu, să îi ții aproape și să le arăți că ei sunt cei mai importanți. Și așa este, fără fani, artiștii nu ar exista.

Este importantă prezența în social media, update-uri constante.

I.C.: Există diferențe în strategia de promovare a artiștilor cu care lucrezi atunci când discutăm despre publicul din România și cel din străinătate?

A.H.: De fiecare dată cand avem anumite campanii sau evenimente sau lucruri pe care le comunicăm, ne gandim mereu cum să facem ca mesajul să fie cât mai bine transmis. Daca îl putem particulariza cât mai mult este perfect.

Îmi amintesc de o campanie pentru Inna care mi-a plăcut mult, de când fusese nominalizata la MTV la Best European Act. Pe vremea aceea, eu nu eram în echipa. Pentru ca oamenii să o voteze, a făcut un shooting special în care era îmbracată în costume cât mai specifice țării țintite, cu elemente de outfit și scenografie care să reprezinte țara respectivă.

Un alt exemplu: Inna se pregătea de cel de-al doilea turneu în Mexic și pentru că oamenii de acolo sunt foarte calzi și ea îi iubește foarte mult, dar și pentru că lor le place la nebunie să le vorbesti „pe limba lor”, a făcut un interviu cu cele mai frecvente întrebări adresate de ei și a răspuns numai în spaniolă. În acel interviu, a inserat și un mic teaser din piesa „Caliente” pe care urma să o lanseze. A fost foarte bine primit.

Cred ca cel mai important este ca artiștii să le acorde fanilor atenția pe care o merită și să fie cât mai aproape de sufletul lor.

I.C.: Ce sfaturi ai pentru studenții Facultății de Management,  în ce activități ar trebui ei să se implice sau în ce domenii ar trebui să investească?

A.H.: Eu cred ca este foarte important să fructificați tot timpul liber pe care îl aveti la dispoziție să faceți lucruri care vă plac, dar mai ales, lucruri care va vor fi folositoare mai târziu. Și nu considerați asta o povară, ci un pas mai aproape de o carieră de succes, de o dezvoltare personală frumoasă.

Vă sfătuiesc să faceți voluntariat, internship în companii în care simțiti că vă vedeți lucrând, să încercați să intrați în contact cu oameni care vă inspiră și pe care îi considerați modele pentru voi, să participați la conferințe de management cu speakeri de top din domeniul în care vreți sa lucrăți. Și să trăiți frumos 🙂

Ioana Constantin, redactor – șef BuzzManagement